Ilse en Marcel op wereldreis

Citytrips Riga & Moskou

Eindelijk is onze reis echt begonnen en wel met twee stedentrips, naarRiga en Moskou. Voordat we vertellen hoe het daar is/was, willen we eerst iedereen bedanken voor de leuke reacties, de vele goede reis wensen en de toepasselijke cadeaus!

Elke reis begint met afscheid nemen van thuis. Afgelopen dinsdag hebben onze familie en vriendenons naar Schiphol gebracht. Na een kop koffie en het inchecken van onze bagage is het moment daar: afscheid nemen voor een jaar. Dat is niet niets en het blijft dan ook niet bij iedereen droog. Half verdwaasd beseffen we als we door de douane heen zijn nog niet dat onze grote reis begonnen is.

Een korte vlucht brengt ons in Riga, waar we drie nachten blijven. Riga heeft twee gezichten, een toeristische kant (Disneyland genoemd door locals) en een echte kant. Dat echte Riga bekijken we de tweede dag . We worden rondgeleid door James van Riga Free Tour. Hij is een soort straatverteller, met verhalen over plekken in de stad waar je als toerist niet komt. Erg leuk. De laatste dag in Riga besteden we aan het bekijken van Disneyland, rondslenteren en op bankjes en terrasjes zitten. Riga is een leuke stad voor een korte citytrip met zeer vriendelijke bevolking en voor ons een mooie manier om rustig het reisgevoel te krijgen.

Van Riga vliegen we afgelopen vrijdag met een zeer vroege vlucht naar Moskou. We hebben allebei geen idee wat we van de stad en de Russen moeten verwachten. Voor we als toerist door de stad kunnen lopen, moeten we eerst het Russische schrift een beetje onder de knie krijgen. Dat valt niet mee, het lijkt namelijk helemaal niet zoveel op het Grieks dat we nog kennen van de middelbare school. Desondanks vinden we ons hotel in Sovjet stijl nog vrij snel. In Moskou kun je heerlijk rondwandelen, dat doen we dan ook veel. We bezoeken het rode plein (vol met blauwe tribunes), de St. Basil kerk (bekend van elke ansichtkaart), het Kremlin, de Kathedraal van Christus de Verlosser (ooit het grootste zwembad ter wereld), Arabt-street en nog veel meer! Moskou is een indrukwekkende stad en bevalt ons erg goed.Ondanks het feit dat bijna niemand Engels spreekt is iedereen behulpzaam en vriendelijk.

Vanavond vertrekt onze trein met eindbestemming Beijing. Vanmiddag dus nog even wat eten en drinken inslaan en ons klaar maken voor een mooie treinreis!

Annemarieke

Het eerste verhaal! Fijn! Klinkt alsof de reis nu ook voor jullie echt begonnen is! Veel plezier in de trein en ik kijken uit naar de ' mooi uitzicht' foto's!!;) liefs!

Hans en Jolanda

Klinkt allemaal goed, succes met de eerste treinreis en we kijken uit naar jullie foto's en het verhaal hierover.
Dikke knuffel Pap en Mam.

oma nederveen

hoy ilse en marcel heel leuk jullie reisverslag en fotosikblijf jullie goed volgen hoor vind ik leuk dat ik het kan op mijn oude dag groetjes oma

jan uit Zeeland

Het viel mij ook op dat ze zeer behulpzaam zijn in Rusland ,als je wat vraagt ,vooral de jonge lui die willen graag ff engels praten. De trein is een goed begin voor zo'n reis .Je ontmoet allerly culturen ,en onder weg is het leuk kopen van etens waren op de stations . Het is voor mij bijna een jaar geleden dat ik die trein reis heb gemaakt van af St peters burg // Moskou /Mongolié //Beijing. Maar denk er elke dag nog aan .Ik wacht je volgende belevenisse af .Vrgr jan uit Tholen

Leon & Cindy

Hello folks,
Klinkt als twee schitterende opwarmertjes voor het grote avontuur. Moet zeggen dat de lengte van de verhaaltjes perfect zijn om even een stukje te proeven van jullie avonturen. Keep up the good work!
ciao xx

Leonie de Vos

Wow, wow, wow! Heel veel plezier!

Quirijn

Hoi!! Leuk om dit te lezen! Ik blijf jullie zeker volgen het komende jaar! Heel erg veel plezier in de trein en ik kijk uit naar het volgende verhaal. GrQ

Maaike

Geniet ervan, we blijven jullie volgen en met jullie meegenieten!!!

Thea en Ton

Hoi Ilse en Marcel,

Goed om weer iets van jullie te horen, geniet van de
treinreis en jullie belevenissen onderweg.We kijken weer uit naar het volgende verhaal en de foto's.
Gr. pap en mam

Richard

Klinkt super. Geniet er van.

Opa en Oma Jongenelis

Het klinkt allemaal posietief,Verders nog veel succes met de mooien treinreis,Wij blijfen goed volgen, dikke knuffel oma enopa

Linda de Buijzer

Leuk om te lezen dat jullie reis nu echt begonnen is. Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's!

Veel plezier!

Groetjes,
Linda

Caroline & Ruud

24.00 uur, 27 augustus !!!
Lieve Ilse, gefeliciteerd met je 27e verjaardag. Apart om je verjaardag in de trein te vieren. Het begin van jullie reis klinkt al erg positief, wij zijn erg benieuwd naar het vervolg. Dikke kus, ook van Romy, en groetjes aan Marcel.

Hans en Jolanda

Hoi Ilse,
Het was goed om je te zien en even te spreken, net voor vertrek naar Mongolié.
Hebben we je toch nog kunnen feliciteren,
Goede reis verder en we horen je wel weer, en ook de groetjes aan Marcel.

Opa- Oma

Ilse, gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen je een fijne dag toe. Een dikke kus van Opa en Oma, en groeten aan Marcel.

Januitzeeland

Van harte Illse ,en nog heel vele jaren van geluk en gezondheid .En Marcel ook van harte en een fijne reis verder

Marc en Jessica

Hoi Marcel en Ilse,
Erg leuk om jullie via het reislog te kunnen volgen. We zijn benieuwd naar de verhalen die nog komen gaan. Ilse, zo te zien was je afgelopen week jaren, van harte gefeliciteerd. We hadden Marcel beloofd iets te laten weten wanneer we een huis hadden gekocht. Hierbij dan het bericht. Een mooie (nieuwbouw)woning in het altijd schitterende Steenbergen. Half oktober krijgen we al de sleutel. Dat is dus al erg snel.
Geniet van jullie reis en we blijven jullie volgen.

Gr. Marc & Jessica

jan uit zeeland

In Steenbergen is het gezellig wonen . Veel plezier daar .

Brian van Baak

Beste Ilse (en Marcel),

Ik ben een student Communicatie en Media Design aan de Hogeschool Utrecht. Op dit moment ben ik samen met een redactie van acht personen bezig met het maken van drie tijdschriften over bijzondere gebouwen wereldwijd. Ons eerste nummer gaat over Moskou en in het bijzonder de ST basilius kathedraal.

Nu is mijn vraag aan jou: zou je het leuk vinden om mee te werken aan een interview over je ervaringen met deze stad en de indruk die de St. basilius kathedraal op je heb gemaakt?
Je zou ons hier heel erg mee helpen.

Het interview kan gewoon via de mail en bestaat uit 5 vragen.

Als je interesse heb, neem dan contact met me op via brian.vanbaak@student.hu.nl

Heel erg bedankt.

Groeten, Brian