Ilse en Marcel op wereldreis

Kia hari te tau hou! (Happy new year!)

Allereerst natuurlijk voor iedereen een heel gelukkig 2012! We hopen dat jullie allemaal net zo'n mooie jaarwisseling hebben gehad als wij. Een ding weten we zeker, wij hebben in ieder geval prachtig vuurwerk gezien!

Na het inleveren van de camper betrekken we een bed in een rustiggelegen hostel. Het is wel weer even wennen om alle faciliteiten te moeten delen met de andere mensen in het hostel na 5 weken onze eigen keuken en slaapkamer (op wielen) te hebben gehad. De eerste dag in Sydney besteden we vooral aan het zoeken van een mooie plek om het vuurwerk tijdens de jaarwisseling te bekijken. Uit de Australische krant scheuren we een pagina met de 40 beste plekken om het vuurwerk op Harbour Bridge te bekijken. Na een eerste selectie blijft een beperkt aantal plaatsen over en uiteindelijk besluiten we om op Observatory Hill neer te strijken.

Dat blijkt de volgende dag een goede keuze. Waar anderen al voor 9 uur in een lange rij moeten staan en vervolgens moeten dringen om een plekje te bemachtigen, kunnen wij rustig om 12 uur ons kleedje uitspreiden en hebben we een top plek met fantastisch uitzicht op de brug. Een halfuurtje later schuiven ook Stephanie (oud-collega van Ils) en Paul aan. Met z'n vieren (later zelfs zessen als nog een stelletje uit Rotterdam bij ons komt zitten) is het erg gezellig en de uren tot middennacht vliegen dan ook voorbij. Het vuurwerk is in een woord fantastisch! Niet alleen vanaf de Harbour Bridge, maar ook op het water zelf wordt een prachtige show gegeven. En de sfeer daaromheen is ook heel relaxed. Kortom een hele mooie oud & nieuw.

De eerste dagen van 2012 zijn we nog in Sydney, waar we op een rustig tempo de stad verkennen. We borrelen op 1 januari nog wat bij Bondi Beach, nemen de ferry naar Manly Beach - een mooie manier om de stad vanaf het water te zien en een leuk tochtje, wandelen wat door The Rocks - een van Sydney's oudste wijken - en Darling Harbour, bezoeken de Fish Market en kletsen nog wat bij met Marie-Louise, die we in de bus naar Alice Springs hebben ontmoet.

Na een week Sydney vertrekt ons vliegtuig naar Auckland. Hier klimmen we tot grote hoogte op de Sky Tower, waar we genieten van een prachtig uitzicht over de stad en de eilanden in de omgeving (collega's van het OZR, thanks!). Verder wandelen we wat door de stad en regelen we de laatste dingen voordat we morgen onze camper oppikken, waar we Nieuw-Zeeland mee rond gaan touren.

Hans

Heey Luitjes,
Nieuwjaar al gewenst dus dat slaan we maar over.
Hier ook redelijk way vuurwerk in Breda.
Goede vlucht gehad, en geniet weer van een nieuw land.

gr Pap

christa boere

Gelukkig en gezond nieuwjaar! Liefs Christa

oma nederveen

weer een mooi verhaal en fotos geniet van de volgende etappe ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal geniet er van groetjes oma

Claudia

he Ilse, Gelukkig nieuwjaar! Wat een verschil met de jaarwisseling in nederland. Veel plezier nog
gr Claudia

Jos

He Ils en Marcel,

Gelukkig nieuwjaar! Wat heerlijk om o&n te vier met zulk mooi weer :-)

Veel plezier in Nieuw-Zeeland.

Groet,

Jos

Ingrid

Mmm lekker op een kleedje op het gras in de zon! heeerlijk, beseffen jullie wel wat een luxe?? jullie hebben alleen stefs berg lekkere oliebollen gemist ;-). Ook dit jaar weer 8 pakken erdoorheen gejaagd!

Gelukkig nieuwjaar, enne: woepie, nog ruim een half jaar reizen voor de boeg! dus sjezen maar met de camper!

Quirijn

Nieuw-(Zee)land, nieuwe kansen! Maak er weer wat moois van een schrijf weer lekker verder. Heb weer van het verhaal genoten.

Geniet ervan!
gr
Quirijn

Stef

Ils en brother,

Ik had al gesmst (hopelijk aangekomen ...) maar nogmaals een fantastisch jaar gewenst!

De oliebollen waren weer fantastisch en ook de appel beignets een succes! Misschien volgend jaar weer eens samen bakken ...?

Verder een huis vol vrienden, vuurwerk kijken vanaf het dak en een mooi feestje. Dat werd 3uur lang poetsen op 1 januari.

Geniet van Nieuw-Zeeland, Azie deel2 en ... Afrika??

Richard

Hi Ils, Marcel,

Wat en verhalen allemaal. Geniet er van in Nieuw Zeeland en ga vooral naar de Frans Jozef glacier en de rest van de west kust van het zuider eiland.

Geniet er van.

Gr, Richard

kees sol

Hoi Ilse,

Leuk die foto's van jou en Stephanie. Zo te lezen genieten jullie volop. Nu al weer in Nieuw Zeeland, al zijn jullie door mijn dochter Karlien, nog niet gespot bij het Hilton hotel in Auckland.
Misschien gaan we elkaar nog zien want Dineke en ik gaan eind van de maand via Singapore naar Auckland om Karlien te bezoeken. We blijven 3 weken in Nieuw Zeeland om carnavalszaterdag weer te landen op Schiphol en 's avonds te stappen met vrienden.
We missen je natuurlijk wel op het oogziekenhuis, al loopt alles tot nu toe naar wens.
Veel plezier en wellicht dat we elkaar komende maand nog ontmoeten .

Gr. Kees
(directie het oogziekenhuis)